تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۳ آذر ۱۴۰۰

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان از کشف و شناسایی تعداد 1244 دستگاه ماینر غیرمجاز به ارزش بالغ بر 400 میلیارد ریال با همکاری مراجع قضایی و انتظامی ازابتدای سال جاری تاکنون درشهرستانهای تابعه استان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق استان کردستان؛ هیوا خرم با اشاره به اینکه این دستگاه ها علاوه برمصرف بالای برق و استفاده ازتعرفه ارزان ، خسارت زیادی به شبکه توزیع برق واردکرده و بخشی از خاموشی ناخواسته را سبب می شودافزود: شرکت توزیع برق با تشکیل اکیپ های ویژه برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی، نظارت برمناطق مشکوک وپرمصرف برق را تشدید نموده است.

ایشان اضافه کرد : برای تولید و استخراج یک بیت کوین بیش از ۳۰۰مگاوات ساعت برق موردنیاز است و این میزان انرژی بیشتر ازمصرف ۳۵هزار مشترک خانگی درطول شبانه روز است.

وی همکاری مردم درشناسایی مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز را یکی از بهترین گزینه های مقابله با این موضوع عنوان کرد وگفت: همشهریان کردستانی درصورت مشاهده مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز می توانند باشماره۱۲۱ تماس حاصل نمایند و دراین راستا تا سقف معین، پاداش دریافت کنند.

خرم  با اشاره به دغدغه وگرانی درخصوص کمبود تامین گاز نیروگاه های برق درزمستان جاری از مشترکین خواست با توجه به آغاز فصل سرما و نیاز به مصرف بیشتر گاز در این فصل این احتمال وجود دارد که سهمیه تخصیصی گاز مصرفی نیروگاهها کاهش یابد که به تبع آن،احتمال کاهش توان تولید برق در نیروگاهها کاهش می یابد لذا از شهروندان خواست بصورت جدی درمصرف انرژی برق صرفه جویی کنند تا شاهد اعمال برنامه های خاموشی همانند تابستان سالجاری نباشیم.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان : مصرف برق درمدت ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۰درصد افزایش یافته که دلیل این افزایش علاوه برکم ابی و خشکسالی به بحث برقهای غیرمجاز و استخراج رمز ارزها نیز برمیگردد

وی درپایان ضمن تاکید بر برخورد جدی و قانونی با مراکز غیرمجاز سرقت انرژی با همکاری مراجع قضایی و انتظامی از همه هموطنان خواست درصورت مشاهده مراکز غیرمجاز رمز ارز ازطریق شماره همراه ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰ در بستر فضای مجازی این شرکت را مطلع نمایند.

لازم به ذکر است میزان مصرفی این ماینرها برروی شبکه توزیع برق بیش از  ۲ مگاوات بوده است.

image_pdfimage_print