تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۴ مرداد ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان تغییر ذهنیت و نگرش مردم در زمینه الگوهای مصرف انرژی را ضروری برشمرد و گفت: گذر موفق از پیک مصرف برق، نیازمند مدیریت مصرف و همراهی مشترکان کردستانی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق کردستان، در جلسه شورای اطلاع‌رسانی مدیریت مصرف برق که در سوم مرداد ماه در صدا و سیمای مرکز کردستان برگزار گردید با اشاره به روزهای اخیر که به عنوان روزهای گرم سال ثبت شده است، گفت: در این روزها بیش از هر زمان دیگر نیازمند اطلاع‌ رسانی به منظور همراهی مردم استان هستیم.

وی با اشاره به افزایش دمای هوا در سه روز اخیر و به تبع آن افزایش مصرف انرژی در این مدت، از شهروندان خواست تا جایی که امکان دارد صرفه‌جویی کنند و  استفاده از وسایل برقی غیرضروری اجتناب نمایند.

وی یادآور شد: پیش‌بینی شده است در این سه روز سه درجه دمای هوا افزایش می‌یابد و حدود ۴ الی ۵ هزار مگاوات به مصرف برق کشور اضافه می‌شود.

لهونیان تغییر ذهنیت و نگرش مردم در زمینه الگوهای مصرف انرژی را ضروری برشمرد و گفت: گذر از فصل گرم تابستان بدون اعمال خاموشی نیازمند مدیریت صحیح مصرف برق از سوی مشترکان استان است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان کردستان حفظ پایداری شبکه، ایجاد آسایش و رفاه مردم و محدودکردن خاموشی در بخش خانگی را نیازمند همراهی و همکاری تمام بخش‌های جامعه از جمله بخش های صنعتی، تجاری و ادارات دانست.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی و صنایع اظهار کرد: در همین راستا بمنظور مدیریت مصرف برق، تغییراتی در نحوه فعالیت صنایع ایجاد شده است، برخی صنایع به صورت شبانه فعالیت می نمایند و یا بعضی از صنایع فعالیت های هفتگی خود را به روز های تعطیل منتقل کرده اند.

لهونیان بر استفاده از منابع سوخت فسیلی به سمت منابع تجدیدپذیر خورشیدی و بادی تاکید کرد و گفت: اگر در این راستا حرکت کنیم می‌توانیم برق مورد نیاز خو را بدون وابستگی به بخش های دیگر تأمین کنیم.

وی هدر رفت بخش کشاورزی استان را ۱،۶ درصد ذکر کرد و گفت: این شاخص ۲۶ درصد مصرف انرژی استان را به خود اختصاص داده است.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق کردستان، ما تنها برای ایام تابستان دغدغه تامین برق نداریم ممکن است در فصل زمستان هم با مشکل افزایش مصرف گاز و کاهش سهمیه سوخت گازی برای نیروگاه ها مواجه باشیم.

وی در پایان اطلاع ‌رسانی رسانه‌های جمعی بویژه صدا و سیما، رسانه های مجازی و مکتوب در زمینه مدیریت مصرف برق در روزهای گرم تابستان ضروری برشمرد و گفت: استان کردستان دارای بیش از ۶۸۵ هزار مشترک است که در صورت کاهش مصرف غیر ضرور به میزان هر مشترک ۱۰۰ وات، می تواند تأثیر بسزایی در حذف و کاهش خاموشی های استان داشته باشد.

image_pdfimage_print