تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۱۴ آذر ۱۴۰۰

۸۶ خدمت  در شرکت توزیع نیروی برق استان  کردستان به صورت غیرحضوری ارائه می گردد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان بابیان اینکه استراتژی وزارت نیرو در خدمت‌ رسانی به مردم و افزایش سطح رضایتمندی مشترکین، اجرای طرح ملی ارائه خدمات غیرحضوری است، افزود: درحال حاضر ۸۶ خدمت به‌ صورت غیرحضوری از طریق  دو درگاه “پورتال شرکت” و “اپلیکیشن برق من” به هم استانی‌ها ارائه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان مدیرعامل این شرکت به نحوه ارائه خدمات غیرحضوری در شرکت توزیع نیروی برق استان طی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: خدمات غیرحضوری این شرکت از طریق دو درگاه ” پورتال شرکت ” و ” اپلیکیشن برق من” به صورت تمام وقت به شهروندان کردستانی ارائه می گردد.

 وی بابیان اینکه بخش اعظم خدمات شرکت توزیع  برق در استان کردستان به‌صورت الکترونیکی و از طریق پرتال ( سایت ) شرکت قابل دریافت است، افزود: درحال حاضر ۸۶ خدمت به‌صورت غیرحضوری به هم استانی‌ها ارائه می‌شود که مردم می‌توانند بدون خروج از منزل و یا محل کار و با استفاده رایانه خود،  درخواست های خود را  ثبت و درخواست نمایند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان بیان کرد: ازجمله مهم‌ ترین خدمات قابل ارائه‌ از این طریق می‌توان به دریافت و پرداخت صورتحساب، فروش انشعاب آمپری، تبدیل آمپراژ، جابجای کنتور برق،درخواست رفع حریم ، درخواست رفع ضعف ولتاژ ، خاموشی برق و… اشاره کرد.

لهونیان با اشاره به اینکه سال گذشته تنها ۴۰ خدمت غیرحضوری از این طریق به مشتریان ارائه می‌شد اظهار داشت: در سال جاری تلاش گردید تا با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر استان این خدمات را توسعه داده و با افزایش آن به ۸۶ خدمت درجهت ارتقاء کیفیت خدمات ، گامی موثر برداریم.

وی در ادامه عنوان کرد: افزایش تعداد بازدیدکنندگان از پورتال شرکت توزیع برق خود نشان‌دهنده افزایش مراجعات به سایت شرکت و دریافت خدمات از این بستر می باشد .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۵۰هزار و ۱۵۲ باربازدید از پورتال شرکت توزیع برق کردستان ثبت شده است افزود: ازابتدای سال جاری تا ۱۳ آذرماه این تعداد به یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۱۵۶ بار بازدید از پورتال این شرکت رسیده است  که بیانگرافزایش تعداد بازدید کنندگان در سال جاری می باشد.

لهونیان همچنین با اشاره به اینکه خدمات قابل دریافت برای شهروندان از طریق درگاه “اپلیکیشن برق من” بعنوان درگاه دوم در دو حوزه  عمدتا” “فروش و خدمات مشترکین” و “بهره‌برداری و دیسپاچینگ ” اکنون نیز قابل ارائه است، عنوان کرد: اعلام خاموشی‌ برق، ثبت خاموشی‌های برق، رفع مشکل ولتاژ برق ، اعلام مشکل روشنایی معابر، درخواست انشعاب جدید ، تغییر مکان داخلی و آزمایش کنتور ازجمله مهم‌ترین خدمات غیرحضوری قابل‌دسترس در این اپلیکیشن است.

وی خاطرنشان کرد: انجام تبلیغات محیطی گسترده، بهره‌گیری از نفوذ رسانه ملی در بین اقشار جامعه وتبلیغات در فضای مجازی و آگاهی بخشی به مشترکین شرکت توزیع برق استان موجب شد تا ضریب نفوذ، نصب و استفاده از” اپلیکیشن برق من ” در سال جاری افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار داشت: درحال حاضر ۳۱ خدمت همه در “اپلیکیشن برق من به عنوان درگاه دوم ” به شهروندان کردستانی قابل ارائه است که امید است با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این تعداد خدمات نیز در آینده نزدیک افزایش یابد.

لهونیان افزود : با استفاده از این اپلیکیشن، عمده خدمات عمومی و تخصصی موردنیاز شهروندان بدون مراجعه حضوری و تنها از طریق گوشی تلفن همراه درهرزمانی و درهر نقطه‌ای قابل دریافت است.

وی در پایان به مزایای استفاده از خدمات غیرحضوری اشاره کرد و اظهار داشت: در شرایط کرونا استفاده از ساختارهای نرم‌افزاری می‌تواند موجب کاهش شیوع این بیماری و همچنین صرفه‌جویی در زمان و ارتقاء کیفیت در ارائه خدمات شود.

image_pdfimage_print