تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
تاریخ بروزرسانی: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹

مدیر توزیع برق شهرستان قروه از احداث 9 دستگاه خازن برروی شبکه فشارمتوسط شهردلبران با هدف کاهش ضعف ولتاژ و کاهش توان راکتیو با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 849 میلیون ریال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان فرهاد میمنت آبادی در تشریح این خبر گفت: با تداوم فصل گرما درتابستان و دغدغه ما برای رفع ضعف ولتاژ وتلفات شبکه ها ، مصمم شدیم تا در نقاطی که مصرف انرژی انتظار بالاست و احتمال خاموشی و افت ولتاژ وجود دارد، از دستگاههای جبران ساز استفاده نموده و خازن گذاری نماییم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد : نصب ۹ دستگاه خازن ۱٫۸ مگاوار در ۳ نقطه مانوری (شهرک صنعتی دلبران ، شهر دلبران ، روستای الله یاری) برروی فیدر دلبران شهرستان قروه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیاردو ۸۴۹ میلیون ریال از اعتبارات داخلی شرکت توزیع نصب و به بهره برداری رسید.

وی در ادامه هدف از اجرای این طرح را افزایش بهره وری انتقال برق و همچنین کاهش تلفات برق بر روی شبکه توزیع نام بردو گفت :بارهای مختلف موجود در شبکه برق، باعث تزریق توان راکتیو درشبکه و اشغال شدن ظرفیت شبکه میشوند که با خازن گذاری در شبکه ضمن آزاد سازی ظرفیت آن، باعث کاهش توان راکتیو و جلوگیری از خسارت احتمالی به تجهیزات شبکه نیزمی شود .

وی در پایان یادآور شد: اجرای این پروژه علاوه بر کاهش هزینه های تامین برق در بهبود کیفیت و افزایش میزان رضایت مندی مشترکین تاثیر بسزایی دارد.

image_pdfimage_print