تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
تاریخ بروزرسانی: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸

به منظور ايجاد آمادگي براي گذر از پيك بار تابستان سال 1398 و تلاش در راستاي تحقق برنامه‌هاي صنعت برق، نشست مشترك مديران عامل صنعت آب و برق استان کردستان در محل ستاد مرکزی شركت توزیع نیروی برق استان، تشكيل شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان در ابتدای این نشست با اشاره به مکاتبات شرکت توانیر در خصوص لزوم برنامه‌ریزی لازم بین شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو به منظور گذر موفقیت‌آمیز از پیک سال جاری، اظهار کرد: این جلسه در راستای تحقق این مهم برگزار گردیده تا بتوان با هم افزایی بین اعضا از حداکثر پتانسیل موجود شرکت‌های آب و برق در راستای عبور موفقیت آمیز از پیک سال۹۸ استفاده کرد.

وی افزود: جهت حفظ پایداری شبکه و تداوم برق‌رسانی به شهروندان در زمان پیک بار، تلاش می‌شود بر اساس اولویت‌ها و حساسیت‌های موجود در شبکه برق، نسبت به اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های ظرفیت‌ساز در استان اقدام کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با ذکر اینکه بایستی بتوان اقدامات اثربخشی را لحاظ کرد، گفت: تمامی تلاش‌ها و اقدامات با حمایت و تأیید وزارت نیرو و شرکت توانیر صورت می پذیرد.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به بارش‌های اخیر امید است نگرانی‌هایی که در زمینه تولید برق مورد نیاز کشور وجود داشت، تقلیل یابد؛ تصریح کرد: عبور از پیک بار سال‌جاری در سایه هماهنگی، همدلی و مدیریت مصرف، به خوبی و با حداقل خاموشی ها میسر می‌گردد.

گفتنی است، در این جلسه مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان کردستان نیز به ارائه گزارش عملکرد و اقدامات زیربنایی انجام شده و پیشنهادهای فنی جهت آماده‌سازی شبکه برای گذر از پیک بار تابستان ۹۸ پرداختند، یکی از ظرفیت‌های عنوان شده در این جلسه استفاده از مولدهای موجود در زمان پیک‌ بار به منظور کمک به مدیریت و هم‌چنین استفاده از ژنراتورهای موجود در سطح ادارات استان بود که مورد تأکید قرار گرفت.

image_pdfimage_print