دانش‌آموزان و دانشجویان سفیران صنعت برق در جامعه هستند/ مسئولیت دانش‌آموزان و دانشجویان در قبال تغییر نگاه جامعه بی‌بدیل است

در بيست و هشتمين جشنواره تجليل از دانش‌آموزان و دانشجويان ممتاز شركت توزيع نيري برق استان كردستان مطرح شد؛

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
تاریخ بروزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان كردستان با اشاره به اينكه دانش‌آموزان و دانشجويان سفیران صنعت برق در جامعه هستند، تأكيد كرد: مسئولیت دانش‌آموزان و دانشجویان در قبال تغییر نگاه جامعه در حوزه مصرف بهينه و صرفه‌جويي در مصرف انرژي، بي‌بديل است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، «هیوا لهونیان» در آغاز آیین بیست و هشتمین جشنواره تجلیل از دانش‌آموزان و دانشجویان ممتاز شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان که در محل مجتمع فرهنگی، هنری امام خمینی‌(ره) آموزش و پرورش کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه جشنواره تجلیل از دانش‌آموزان و دانشجویان برتر شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، بهانه‌ای است برای تجلیل از زحمات عزیزانی که در مقدس‌ترین عرصه نشان دادند که به نسبت سایر هم قطارانشان تلاش بیشتری داشتند، اظهار داشت: گردهم آمدیم تا تبریک بگوییم این موفقیت را و تقدیر و تشکر کنیم از آنان که در یکی از مؤثرترین و مهم‌ترین عرصه‌های اجتماعی افتخارآفرینی می‌کنند.

وی با ذکر اینکه موفقیت این افراد در سایه حمایت خانواده‌ها و والدین دلسوز آنان کسب شده است، افزود: نقش والدین و حمایت خانواده از تلاش‌های دانش‌آموزان و دانشجویان موفق، بر کسی پوشیده نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه دانش‌آموزان و دانشجویان برتر ثابت کرده‌اند که در میان هم‌دوره‌های خودشان، انسان‌های با اراده‌ای هستند که توانایی پذیرش و اجرایی مسئولیت‌های بزرگ در آینده اجتماعی را دارا می‌باشند، گفت: این افراد باید برای درست کردن آینده که می‌بایست قطعاً و حتماً بهتر از امروز باشد، تلاش مضاعفی را به کار گیرند.

وی با تأکید بر اینکه مرز اساسی بین انسان‌های مسئولیت‌پذیر و اثرگذار با سایرین این است که استعداد، نبوغ، هوش، ذکاوت، پتانسیل و ظرفیت عطا شده از سوی خداوند نباید به عنوان یک مزیت و امتیاز نگریسته شود، تصریح کرد: این ظرفیت باید به یک امانت و ودیعه‌ای دیده شود که تعهد و مسئولیت افراد را بیشتر می‌کند.

لهونیان با اذعان به اینکه هر چه این توان و هوش بیشتر باشد، مسئولیت در قبال جامعه نیز بیشتر می‌گردد، ادامه داد: دانایی مسئولیت بیشتری را ایجاد می‌کند و مسئولیت بیشتر دغدغه‌مندی را به همراه دارد.

وی با اعلام اینکه خروجی سیستم و نظام آموزشی در بعد کمی افزایش یافته اما در بعد کیفی به آنچه انتظار است نرسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: همگی واقف هستیم که گاه بین سیستم و نظام آموزشی و صنعت، دیواری درست شده و هر روز ارتفاع این دیوار بیشتر می‌گردد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه با اشاره به اینکه تعریفی از نیازهای جامعه به نظام آموزشی داده شود تا بتوان نیازها را به وسیله علم مرتفع ساخت، اظهار داشت: متأسفأنه چنین تعاریفی داده نشده و گاه شاهد هستیم که آموخته‌های دانشگاهی در عرصه عمل و اجرا کاربرد ندارد.

وی با ذکر اینکه مسئولیت دانش‌آموزان و دانشجویان در قبال تغییر این دیدگاه مؤثر است، افزود: اگر نگاه به سیستم آموزشی این باشد که تمام آموخته‌های دانشگاهی ظرفیت ارائه طرح، ایده، دستور کار، نظارت و اجرا داشته باشد یک نگاه اشتباه است، بلکه دانشگاه بایستی قدرت تحلیل را افزایش داده و پرسش‌گری، نحوه آنالیز و تحلیل را یاد داده تا بتوان آموخته‌ها را کاربردی ساخت.

لهونیان در ادامه سخنان خود خطاب به حضار گفت: تا به امروز در نظام آموزشی دوره‌های بسیاری را پشت سر گذاشته‌ایم، اما باید توجه داشت که دنیای امروز نیازمند دانش‌آموزان و دانشجویان پیشگامی است که خلاقیت و نوآورری را به مؤلفه‌ها، عناصر و المان‌هایی که در اختیار دارند تزریق کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان با گریز به اینکه در سال ۹۷ پیک مصرف و سال بحرانی را پشت سر گذاشته‌ایم، یادآور شد: خاموشی‌هایی به دلیل کمبود تولید برق در نیروگاه‌های برقابی اعمال شد، اما تلاش می‌شود در سال آتی این اتفاق تکرار نشود.

در ادامه این مراسم از سوی نیروهای خدماتی، پیمانی و خانواده‌های آنان از «مهندس هیوا لهونیان» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به دلیل توجه ویژه به نیازهای این نیروها در حوزه درمان و خدمات با اهداء لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم شامل ۱۶ آیتم بود که می توان به «اجرای گروه موسیقی حسین صفامنش»، «برگزاری مسابقه با موضوع ایمنی و مصرف بهینه»، «نمایش گروه سنتی- آئینی چریکه گروه لاستوک»،‌‌ «پخش کلیپ اختصاصی جشنواره»، «اجرای نمایش تن پوش عروسکی با مضمون مدیریت مصرف برق و رعایت نکات ایمنی»،‌ «اجرای نمایش گروه خم‌روین» و «اجرای موسیقی پاپ» اشاره کرد.

گفتنی است در پایان مراسم از ۹۳ نفر دانش‌آموز ابتدایی، ۴۰ دانش‌آموز دوره متوسطه و ۵۳ نفر دانشجو ممتاز برق همکار و فرزند همکار رسمی، خدماتی، پیمانی و بازنشستگان شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اهداء لوح و جوایز نقدی تجلیل به عمل آمد و از دیگر دانش‌آموزان و دانشجویان ممتاز و برتر شهرستانی نیز طی مراسمی تجلیل می‌شود.

image_pdfimage_print