تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸
تاریخ بروزرسانی: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

با توجه به  گرمای هوا و افزایش مصرف برق، مديريت توزيع و کارشناسان توزیع برق شهرستان بانه در مسجد جامع روستای شوی و سبدلو به ايراد سخنراني در مورد اهميت مديريت مصرف برق پرداختند.

ارسلان محمدی قبل از خطبه های نماز جمعه در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه همزمان با افزایش گرما، مصرف برق نیز افزایش می یابد اذعان داشت: لزوم توجه به صرفه جویی و جلوگیری از اسراف، که در قرآن و احادیث ائمه معصوم نیز به آن اشاره شده است بسیار مهم بوده در حال حاضر و در شرایط فعلی بهترین راه حل برای جلوگیری از خاموشی، صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف می باشد.

محمدی در ادامه با اشاره به آمار کلی از مصرف برق مشترکین شهرستان بانه گفت: مشترکین برق در شهرستان بانه با ۲۰% مصرف بیشتر از میانگین مصرفی استان کردستان، یکی از شهرهای پر مصرف می باشند و باید راه کارهای مناسبی جهت صرفه جویی را اجرا کنیم.

وی در ادامه به ارائه راهکارهای مدیریت و شیوه صحیح استفاده از انرژی برق پرداخت و اشاره کرد: در ساعات اوج مصرف با بکارگیری روش های صحیح استفاده از لوازم برقی گام موثری در جهت کمک به شبکه سراسری برق خواهیم داشت.

مدیر توزیع برق شهرستان بانه در ادامه از همشهریان خواست جهت کاهش هزینه های برق و همچنین کاهش پیک مصرف، روش های صحیح مدیریت مصرف در محل کار و منازل خود را در پیش بگیرند و همچنین به معرفی وسایل پر مصرف برقی پرداخت و از مردم خواست استفاده از این وسایل را به بعد از ساعات پیک موکول نماید تا از طرح های تشویقی که برای مشترکین کم مصرف در نظر گرفته شده است بهره مند شوند.

وی در پایان به معرفی طرح های وزارت نیرو برای کشاورزان نیز پرداخت .

image_pdfimage_print