تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸
تاریخ بروزرسانی: ۹ مرداد ۱۳۹۸

فرماندهی انتظامی شهرستان بیجار از شناسایی و دستگیری سارق تجهیزات برق با اعتراف به 22 فقره سرقت در نقاط مختلف شهرستان بیجار خبر داد .

پدیده سرقت لوازم و تجهیزات از شبکه های توزیع برق امروزه به یکی از مشکلات اساسی تبدیل گردیده است، این جرم نه تنها به شرکت های توزیع برق مستقیماً آسیب های جدی می رساند بلکه به مشترکین و تولیدات کشاورزی ، صنعتی، تجاری و به طور کلی افراد جامعه نیز زیان های عمده وارد می سازد، پس هر گونه اقدام جهت کاهش و مهار نمودن این جرم بیش از همه به نفع کل جامعه است

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، سرهنگ موسی بهاری فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان بیجار تصریح کرد: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه قاطع با سارقان حرفه ای، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقین به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی و تمامی واحدهای تابعه قرار گرفت .

وی افزود : در همین راستا عوامل پلیس آگاهی انتظامی شهرستان بیجار حین گشت زنی نامحسوس و هدفمند در محورهای مواصلاتی به یک خودرو پراید سفید رنگ، مظنون و طی یک عملیات منسجم خودرو متوقف و سارق دستگیر شد .

فرماندهی انتظامی شهرستان بیجار در ادامه اعلام کرد: مأموران آگاهی در بازرسی از خودرو سارق مقادیر زیادی سیم برق مسروقه و ادوات و قیچی بزرگ مخصوص برش سیم برق کشف و ضبط نمودند و متهم در تحقیقات فنی کارآگاهان پلیس آگاهی به ۲۲ فقره سرقت سیم برق در نقاط مختلف شهرستان بیجار اعتراف نموده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ذیصلاح معرفی و اعزام گردید .

در ادامه مدیر توزیع برق شهرستان بیجار در حاشیه این خبر اعلام کرد: این فرضیه که کلیه مراحل از جمله کنترل و مقابله با معضل سرقت تجهیزات شبکه توزیع برق بر عهده مراجع انتظامی و قضایی باشد و اینکه مسئولین دیگر خود را فارغ از این مسئولیت پندارند، تفکر صحیحی نیست، به عبارت دیگر همه ما مسئولین بایستی با اتخاذ تمهیدات و کاهش فرصت های ارتکاب جرم تلاش نمائیم تا بزهکاران بالقوه با وجود پیشگیری تحقق‌ یافته، از ارتکاب جرم منصرف شوند.

محسن ابراهیمی افزود : این مهم به دست نمی آید مگر با اعمال مدیریت متناسب نسبت به عوامل محیطی، فیزیکی، اجتماعی و قانونی که به نوبه خود فرصت های مناسب را برای ارتکاب جرم سرقت لوازم و تجهیزات برقی ایجاد کنند، از این رو بایستی سعی شود تا معادله جرم به ضرر مجرم شده و از عایدات مجرم کاسته شود. این نوع از پیشگیری میسر نمی شود مگر با برنامه ریزی همه جانبه و دقیق و انجام کار کارشناسی در همه سطوح، از مکان یابی پست های شبکه های توزیع برق گرفته تا مدیریت حفاظت و قانونگذاری و تخصیص سرمایه.

شایان ذکر است مراتب تقدیر و تشکر شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان بابت تلاش ها و زحمات مجدانه پرسنل خدوم نیروی انتظامی به اطلاع فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان بیجار رسانده شد.

image_pdfimage_print