قطعی برق روستاهای استان کردستان با تلاش و اراده نیروهای برق استان رفع شد

عليرغم مسدود بودن راه‌هاي ارتباطي و برودت كم‌سابقه هوا در كردستان؛

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
تاریخ بروزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷

پس از بارش سنگین برف و کولاک که از شامگاه پنج شنبه در استان كردستان آغاز شده بود، علاوه بر انسداد راه‌های مواصلاتی قريب به 500 روستای این استان، خاموشي‌هايي را نيز به دنبال داشت كه با تلاش عوامل اجرايي شركت توزيع نيروي برق استان كردستان بخشي از آن وصل و اندك قطعي‌هاي باقيمانده پس از رفع انسداد راه‌هاي مواصلاتي، رفع مي‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، در پی بارش سنگین نزولات جوی طی هفته اخیر، ارتفاع برف در برخی از مناطق شهرستانی استان به بیش از نیم متر رسید، امری که منجر به قطعی برق برخی روستاهای استان کردستان گردید. خوشبختانه بخش اعظم این قطعی‌ها با تلاش شبانه روزی نیروهای خدمت رسان شرکت توزیع نیروی برق رفع شد؛ اهم این موارد به شرح ذیل می‌باشد:

بارش سنگین برف در سطح شهرستان مریوان برق تعدادی از روستاهای این شهرستان از جمله روستاهای پیله، سلسی سفلی و علیا، چاوگ، نی، سردوش، خاو، میرآباد، ساوجی، دره‌وران، بیله بناوچله، شیخه کوره، وسنه نشکاش، شارانی، درزیان، پست روستای لنج آباد، تازه آبادحومه (پادگان) و کال علیا، قطع کرد که این قطعی تا پایان عصر روز جمعه با تلاش اکیپ های اعزامی رفع و برق کلیه روستاهای فوق وصل شد.

گفتنی است برق روستاهای توتوندر، ویسه، دوماله، سیاناو، اسکول از توابع برق شهرستان مریوان با نصب ۶ اصله تیر جدید و ترمیم شبکه برقدار گردید. روستاهای عیسولی، گیلی کران باوا و سعد سلیمانه نیز که به دلیل بارش سنگین برف دچار قطعی و شکستگی تیر برق شده بودند، با زحمات پرسنل مدیریت برق مریوان، تیر برق‌ها تعویض و برق روستاها وصل گردید. لازم به ذکر است که دو اصله تیر در مسیر روستای زه ویران شکسته شده است که به دلیل انسداد راه های مواصلاتی امکان دسترسی به آنها وجود نداشت، پس از پایدار شدن شرایط آب و هوایی، جاده توسط همکاران راهداری باز شده است. هم اکنون بخش فنی برق شهرستان مریوان به جدیت در حال رسیدگی و ترمیم شبکه هستند و تا ساعاتی دیگر برق این روستاها نیز وصل خواهند شد.

هم‌چنین در شهرستان دیواندره با وجود بارش سنگین برف و کولاک شدید، خاموشی برق در سطح شهر و روستای این شهرستان اتفاق نیفتاده و در حال حاضر جریان برق کلیه مشترکین شهری و روستایی شهرستان دیواندره برقرار می‌باشد.

قطعی برق در شهرستان سقز نیز معطوف به مسیر سرشیو بود که این اتفاق به علت سوختن المنت روستاهای حاجی‌عبدل، هرمیدول و مام سیف‌الدین رخ داد که با تلاش نیروهای شرکت این قطعی پس از یک ساعت دوباره وصل شد؛ همچنین در محور سقز – بوکان نیز روستاهای ترجان، شیلان‌آباد، کهریزه‌ایوبی و جمیان به علت فیوزسوزی و شرایط نامساعد جوی قطع شدند که با تلاش و کوشش همکاران در شرایط مذکور، بعد از ۴ ساعت برق این مناطق وصل گردید.

در شهرستان کامیاران نیز به دلیل مسدودشدن جاده روستای دیرمولی، اختلالاتی در جریان برق روستاهای این مسیر رخ داد که با تلاش مسئولانه نیروهای بخش‌های فنی همکاران شهرستان، مرتفع گردیده است.

در خصوص قطعی برق در سطح شهر سنندج و روستاهای حومه آن نیز به علت بارش برف، فیدر حسین‌آباد، قسمتی از فیدر صلوات آباد و برق آنتن تونل شماره ۱سنندج قطع شد که در اسرع وقت قطعی برق این موارد مرتفع گردید.

لازم به ذکر است قسمتی از فیدر شویشه از توابع شهرستان سنندج نیز در مرحله اول با همکاری اکیبپ های راهداری از روستای تودار تا دو راهی اویهنگ وصل گردید که به علت بارش برف شدید و بسته بودن جاده، برقدار شدن کل مسیر در عصر جمعه محقق شد.

به علت شکسته شدن ۳ اصله تیر بتونی و سقوط کامل ترانس، فیدر بنیدر قطع شد که قسمی از آن وصل و مابقی به علت بارش شدید، کولاک و مسدود بودن جاده در روز جمعه رفع قطعی گردید. هم‌چنین شکسته شدن چند اصله درخت و سقوط آنان بر روی سیم‌های برق در محور طاله‌وران، منجر به مسدود شدن جاده و قطع امکان دسترسی به این روستاها شد که این اتفاق عملیات برقدار نمودن روستاهایی که برق آنان قطع شده بود را با سختی مواجه ساخت.

محورهای «سراب قامیش» و «باینچوب» از توابع شهرستان سنندج نیز به علت پارگی سیم و شکسته شدن درخت قطع گردید. این محورها با اعزام تمامی نفرات اجرایی (سیمبان) برق شمالی شهرستان سنندج شامل ۱۰  اکیب عملیاتی، در ۲ محور روستایی، بدون توقف رفع مشکل و برقدار شدند.

در نهایت اینکه طی بارش اخیر، چهار اصله تیر چوبی در محور اورامان و چشمیدر شکسته شد که این امر منجر به خاموشی ۳۰روستای این منطقه گردید. خوشبختانه با همت همکاران در حال حاضر تنها ۳ روستای کلجی، ژان و ورگه‌ویر خاموش هستند که از این تعداد روستای ژان طی چند ساعت آتی رفع خاموشی می‌شود و پس از اینکه راهداری جاده مسیر گردنه ژالانه را برف روبی کند، برق دو روستای دیگر نیز وصل می شود.

image_pdfimage_print