تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰

مدیر امور توزیع برق جنوب سنندج از نصب وجانمایی 2 دستگاه سکسیونر هوایی موتوردار برروی فیدرهای حسن آباد و چناره و همچنین نصب یک دستگاه خازن 600 کیلو وار بر روی فیدر حسن آباد با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اسعد خالدی در توضیح این خبر گفت : با نصب و راه اندازی این دو سکسیونر ، شاخص انرژی توزیع نشده کاهش یافته و به تبع آن کاهش زمان خاموشی ها ، افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه را به همراه خواهد داشت. همچنین با نصب این تجهیزات تعداد کلیدهای ۲۰کیلو ولت از ۱/۵ کلید به ازای هر فیدر فراتر می رود.

وی در ادامه اشاره کرد: هدف از نصب  خازن ۶۰۰ کیلو وار را بهبود پروفیل ولتاژ و کاهش تلفات و همچنین آزادسازی ظرفیت فیدر حسن آباد اعلام کرد و افزود : در نتیجه نصب خازن کاهش بار راکتیو فیدر منجر به کاهش تلفات و بهبود ولتاژ و اصلاح ضریب خطا میشود.

خالدی دربخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت : میزان موفقیت در بازیابی و جابجایی بار در شبکه های توزیع به تعداد و مکان سکسیونرها و نقاط مانور بستگی دارد و با مکان یابی مناسب این تجهیزات می توان علاوه بر تحت تانسیون قراردادن شبکه ۲۰ کیلوولت از بروز اختلال در وسایل برق مشترکان جلوگیری بعمل آورد .

مدیر توزیع نیروی برق جنوب سنندج اضافه کرد : بروز هرگونه اختلال درشبکه توزیع می تواند مشترکین را با مشکل مواجه کند و باعث قطع سرویس مصرف کنندگان شود . از این رو عمده ترین راه بهبود قابلیت اطمینان شبکه های توزیع ، نصب تجهیزات کلید زنی همچون سکسیونرها و کلیدهای مانور است .

وی درپایان گفت : فیدرحسن آباد دارای ۱۷۰دستگاه پست توزیع هوایی است و با استفاده از نرم افزار جی ای اس و خروجی digsilent محاسبات مکان یابی خازن انجام شده و بر این اساس یک دستگاه خازن فیدرحسن آباد در مسیر نصب گردید.

گفتنی است ، طول شبکه های توزیع برق که مناطق وسیعی را تامین می کنند با نصب این کلیدهای قطع کننده جهت اجرای مانور بسیار کوتاه تر خواهد شد.

 

 

image_pdfimage_print